come here stay with me stroke me by the hair

Det regnade på lördagen, korta skurar som konstigt nog lämnade efter sig en doft av sommar. Jag var egentligen sjuk, men framåt kvällen ledsnade jag på att ligga i sängen och stirra upp i taket. Så jag sminkade över trötta ögon och borstade ur håret och gick hem till en kompis på fest. Vi blandade drinkar med malibou och ananas och satte såklart i paraplyer. Fuldansade i vardagsrummet så att två tavlor ramlade ner. Sjöng allsång till gamla klassiker, allt från ABBA till disneysånger. Lekte charader där alla meningar var jättesvåra. När det blev för varmt satt vi på taket och rökte medan vi försökte prata så att det hördes över musiken. Jag var trött men glad och orkade inte ens bry mig när någon påpekade att jag varit med sju av killarna som var där. Fortsatte dansa, prata och skratta trots att det skavde lite i halsen varje gång.

Plötsligt var klockan fyra och ingen förstod vart tiden hade tagit vägen. Jag tog på mig jackan och började gå hem tillsammans med en av de där sju killarna. Han bor åt samma håll. I luften var det bara två plusgrader och över oss sken stjärnorna klart. Han pekade ut något stjärntecken som jag glömde i samma sekund han sagt det. Där vi borde gå åt olika håll gav han mig en alldeles för låg kram och mötte min blick. Men han sa inget annat än hejdå och så svängde vi av åt varsitt håll i korsningen. Egentligen var det kanske lika bra, men jag hade så gärna varit nära honom igen. Även om jag tydligen aldrig är bra nog för att få vara med honom på riktigt och ibland tydligen inte ens bra nog för att dela hans säng en lördagsnatt. "Äh, sak samma. Jag hade ju inte velat va med honom ändå.", ljög jag för en kompis i telefon medan jag gick den sista biten hem ensam.


unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0