för när vi nån gång ler små korta stunder handlar sången om oss

Tog den tidigaste bussen bort från den här småstaden, bytte till en annan buss och hoppade sen på tåget mot göteborg. Det var fullsatt och vi trängdes alla fyra på två säten. Satt med huvudet tätt mot en killkompis bröst och jag förstod hur det såg ut, men vi har aldrig känt något sånt även om alla tror det. Fast han luktar himla gott och får mig alltid att skratta med sina ironiska skämt. Men hans ex några rader bort försökte döda mig med blicken. Jag struntade faktsikt i det.

Drack iste på centralen innan vi promenerade till Liseberg och ställde oss i kö. Klockan var bara snart elva, men det var redan jättevarmt i luften. Först åkte vi slänggungorna, precis som varje år. Dinglade med benen och kände oss fria. Satt i gräset och åt glass. Stod i långa köer för att skrika oss hesa i uppsvinget och se hysteriskt roliga ut på fotot från balder. Det sitter på mitt kylskåp nu. Drack öl till maten på en restaurang och kollade på de utklädda kaninerna som dansade till något band som spelade. Högst uppe i det där tornet, 146 meter över havet, kändes det som om hjärtat stannade innan vi föll fritt ner igen. Efteråt ville mina ben inte sluta skaka på fem minuter, men det pirrade skönt i magen. Provade popcorn med choklad och vann en stjärnvinst.

En himla fin dag, tänkte jag för mig själv på tåget hem. När de andra hade somnat och jag satt vaken och kollade på min egen reflexion i fönstret.


via hell is empty an all the devils are here.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0