i know i'm not always all that strong

Bakade kakor i en kompis kök, över ljudet från elvispen pratade vi om elefanter, regnet utanför och allt sånt där som egentligen inte betyder något alls. Hon hade också sett det på facebook, precis som jag. Han har ett förhållande med henne, den där tjejen han träffade samtidigt som mig och som visst var så mycket bättre än jag. Jag låtsades som inget och hon förstod att jag inte orkade prata om det. När jag hade satt in den tredje plåten i ugnen frågade jag om hon visste att elefanternas snabel är så tung att de inte orkar hålla uppe den speciellt länge. Hon skakade på huvudet och väntade två sekunder innan hon sa:

- Han är en jävla idiot, skit i honom!

Jag svarade inte, ställde bara in bakpulvret i skåpet ovanför spisen och nickade nästan omärkligt. För visst var det så egentligen, men det är så svårt att bara lämna honom bakom mig. Han var allt jag ville ha i tre månader och jag drömmer fortfarande om honom någon gång ibland. Eller ganska ofta, egentligen. Även om jag låtsas som ingenting, som jag så ofta gör, och fejkar ett leende när hans kompis kysser mig. För jag vet inte om jag någonsin kommer kunna känna samma sak för honom.




1. via the cake bar 2. via i dont wanna miss one smile

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag saknar honom otroligt mycket och det gör ont i mig. vet inte vad jag ska göra. i två månader var han min och nu är det som att jag inte betyder något. även om det var han som sa att han gillade mig först.

2011-09-13 @ 10:53:20
Postat av: p

Det gör ont. Så jävla ont. Men det är han som förlorar på att inte vara med dig. Försök tänka så! Det gör jag och det fungerar kanske lite bättre då. Eller nä, det gör det nog inte. Det gör bara ont. Så jävla ont.

2011-09-30 @ 13:08:50
URL: http://tystaexplosioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0