jag kan höra musiken du gav mig i natt stå still, jag loopar samma tack

Lördagskväll. Jag var trött på vintern så jag valde en klänning med korta ärmar och nylonstrumpbyxor, även fast jag frös. Satt i en kompis soffa under en filt och drack lite för starka drinkar. Vi hade allsång till gamla sånger ingen hört på flera år, men som alla fortfarande kunde texten till. Klockan gick fort och vi bestämde oss för att gå vidare, lite vingligare på fötterna än annars. Vi spontandansade lite i hallen medan vi letade reda på allas skor. Gatorna var täckta med is och vi gled hela vägen till den här småstadens enda uteställe där vi fortsatte vårt dansande. I trängseln mötte jag en kille från i somras och jag kom inte ihåg hans efternamn, men mindes att han var den ärligaste människa jag träffat. "Jag kommer inte ihåg vad du heter i efternamn, men sak samma för jag antar att du inte vet mitt heller?" Han såg ändå lite generad ut när han sa det men jag skrattade och gav honom en kram. Han har aldrig velat ha något seriöst och jag är trött på att bli sårad, så jag gick hem för att sova.




1. via caitlin  2. via When You can't let go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0