you know it makes my heart beat you know i'm happy up here

En blommig kjol och lockigt hår som jag precis färgat brunt. Satt på en kompis inglasade altan och drack vin medan regnet smattrade mot  taket. Mellan skurarna spelade vi ett evighetsparti kubb. Hans kompis var där, han som jag verkligen inte borde träffa eller le lite för ofta mot. Det var jag som hade bjudit honom och hans kompis, som båda är från en annan stad ungefär en halvtimme härifrån. Vid elva promenerade vi fram till torget för att se ett ganska känt bands konsert. Det var så himla bra och i trängseln mot kravallstaketet la han plötsligt sin hand mot min höft. Ett frågande leende och sen, när jag nickade, det där gulliga uttrycket av förvåning och glädje samtidigt i hans ansikte. Vi passade så bra tillsammans; hans hand i min, mitt huvud mot hans bröst, hans armar runt min midja eller mitt huvud mot hans bröst. Allt passade så bra.

När sista låten ekat ut gick vi till den här stadens enda uteställe. Det var mycket folk och jättevarmt, men vi dansade och pratade med folk om allt från hur kräftor dansar till att jag är kort trots höga klackar. Träffade en vän jag inte ens sett sen i våras och hon kramade nästan sönder mina revben. Vid stängning köpte vi pizza och satt vid vattnet och åt. Promenerade hem till mig, hand i hand med han som jag inte ens borde prata med. Men våra händer passade fortfarande så bra. Deras sista buss hem hade gått, så jag erböd att dela min säng. En tjejkompis skulle redan sova hos mig, så vi trängde ihop oss fyra personer. Delade på en överbliven burk öl som på något sätt hamnat i min lägenhet. När vi släckt kysste han mig snabbt två gånger, inget mer.

När jag vaknade framåt tolv var han redan vaken och stod och tog på sig. Drog tröjan över huvudet och letade efter sin ena strumpa. Vi pratade inte om att till och med våra läppar passade perfekt ihop, utan låtsades som inget. Vi beställde pizza och satte på starkt kaffe, precis som det ska vara dagen efter. Fortfarande efter att de gått luktade mitt sovrum av honom.


unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0