och kanske lurar jag mig själv och kanske minns jag någonting från längesen

Borstar igenom håret ordentligt för första gången på hela veckan. Har mest legat kvar under täcket hela dagarna och tittat på Scrubs och lyssnat på tiden som passerat förbi. Han har inte försökt be om ursäkt så jag har inte kunnat skrika "Dra åt helvete" eller något annat fult. I alla fall inte så att han har hört. Men nu har jag borstat igenom håret igen; det känns som om det blivit mycket längre på bara sex dagar.

Ikväll ska jag låtsas som om han aldrig funnits och åka hem till en kompis som bor en halvtimme härifrån och laga tacos, tävla i tevespel trots att jag redan vet att jag kommer förlora och sen somna i soffan framför någon film. Jocke? Vem är det? Kommer jag att tänka mellan två ostbågar. I alla fall i min fantasi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0