in such an ugly way something so beautiful

En stad jag aldrig tidigare varit i. Billigt vin och tequila. Långsamma promenader hand i hand till nattklubben. Kysspauser var tredje meter. Du luktar gott men jag är inte riktigt säker på vad du heter. Fredrik? Långa köer är perfekta för att kyssas i. Runt elva har du försvunnit någonstans, men jag är för full för att komma ihåg vart du skulle. Kanske hem. Jag hittar någon annan, han är inte lika fin men lite längre och han tar med mig hem. 15 minuters cykelväg. Min mobil ligger hemma hos en kompis. Jag ligger naken efteråt i hans säng och han kräks. Springer därifrån, glömmer hälften av mina saker men måste bort. Han ser hemsk ut när mina ögon inte är lika dimmiga som förut. Och han luktar inte alls lika gott som du gjorde, om du nu hette Fredrik. Dörren låser sig automatiskt bakom mig och jag är ensam och vilse i en stad 20 mil hemifrån. Går på måfå, vet inte alls vart jag ska. Hittar som genom ett mirakel en rygg jag känner igen, kommer dit jag ska men förstör allt igen. Hånglar med den fina killens klasskompis mot en vägg och låter honom ta på mig. För trött för att orka säga emot. Somnar på ett golv och tröstar mig med att imorgon ska jag ändå åka hem. Ser honom sen igen dagen efter och jag hade rätt, han heter Fredrik. Han håller sig noggrant minst en halvmeter ifrån mig och jag förstår att han tycker att jag är hemsk. Det tycker jag också. Men trots att vår tid tillsammans är väldigt suddig i mitt minne kan jag inte glömma hur vi kysstes mot en parkeringsautomat medan våra kompisar skrek åt oss att vi inte hade någon bil att parkera.


weheartit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0