since the day when i met you i've been lost in desperation

 

När jag vaknade var det två centimeter snö över gatorna, hustaken och vårens första snödroppar. Letade fram min vinterjacka igen och gick på ett stressigt 14 timmars pass med ett falskt leende på läpparna. Jag slapp i alla fall tänka på hela tiden.

Fem obesvarade sms väntade i min inkorg, när jag hade tid att kolla på rasten. Jag slutade nästan andas efter att ha läst det första. Nästa vecka ses vi igen, har sett fram emot att träffa dig! Jag svarade något om att det ska bli roligt att se honom, för jag har längtat. Vi ska jobba ihop med ett projekt och har en sträng policy om att förhållanden inte är tillåtna. Men det kommer bli svårt när han redan är allt jag kan tänka på och bara en blick får mig att rysa.

De andra meddelandena glömde jag svara på. När jag gick hem vid halv tio hade snön börjat smälta bort och snart kommer nog våren på riktigt.

 

unknown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0