i wanna make you feel alive

Satt på bussen till jobbet som var sen och jag hade snö i mina converse. Hög musik i öronen för att inte somna och jag lyssnade på The Kooks och drömde mig bort. Mötte någons blick när han gick på, ett par bruna ögon under en lockig lugg. Log och fortsatte sen titta ut genom fönstret igen sen. Plöstsligt satt han bredvid mig och han sjöng på samma låt som jag lyssnade på. Tyst mot min kind som om det vore det mest självklara i världen.

- "I wanna make you happy, I wanna make you feel alive. Let me make you happy!"
- Hur visste du...? Jag sjöng väl inte med?
- Jag läste på dina läppar.
- Åh.

Han tog den ena hörluren och resten av resan satt vi tätt intill varandra och lyssnade. Inget mer än det och så oratade vi mellan låtarna, korta berättelser om saker som hänt till just den låten. Hans första kyss var till exempel till en låt av The Cure. Framme vid mitt jobb gick han också av. En kram och ett avsked. Vi bytte inte nummer. Ingenting. Gick bara åt varsitt håll och jag kände det kändes som om jag fått ett hål inuti. För han kan ha varit allt jag någonsin drömt om. Jag stannade och såg efter honom när han gick och precis när han skulle runda hörnetn och förvinna vända han sig om och sjöng tillräckligt högt för att jag skulle höra varje ord tio meter bort.

- "Junk of the heart is junk of my mind. So hard to leave you all alone.
"


unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0