you learn how to fly even if you don't try

Lördagskväll och vi drack för starka drinkar på en kompis köksgolv. Hade precis blekt bort det röda ur mitt hår och var nästan blond, lite sådär guldigt blond. Någon sa att jag såg ut som Lindsay Lohan och jag visste inte om det var menat som en komplimang eller inte. Innan klockan blivit nio hamnade vi hos någon i grannstaden med en fin lägenhet, men som jag aldrig träffat innan.

Redan efter fem minuter kändes det som om jag känt alla där hela livet och jag hade så himla roligt. Dansade, skrattade, pratade och satt ute på stentrappan utanför och rökte utan jacka. För med lite fantasi kändes det nästan som vår i luften. Flirtade med han som bodde där, med hans kompis, med någon bakom mig i kön till utstället vi gick vidare till sen och fler som jag träffade där. Två av dem var visst bröder. Bara för att jag fick flirta nu och för att inget får mig att känna mig så hel som när jag duger i någon annans ögon.

Tog bussen hem efter två. Själv, men med en pirathatt jag fått av utklädd kille som var ganska lik Johnny Depp. Eller så var piratkläderna enda likheten. Jag lämnade den på sätet mittemot och halkade på höga klackar. Våren hade visst inte kommit än.



via featureless

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0