high on you and on drugs the worst combination of addictions high on you and all drunk

Lämnade småstaden på fredagen, tillsammans med tre andra kompisar, för att tillbringa helgen hos en kompis flera timmar bort. En gång var han nog min bästa vän, men alla milen har kommit mellan oss och det där vi hade då. Men vi har fortfarande alltid roligt och kan prata om allt. Allt var himla fint och något annat än min gråa vardag. Matlagning tillsammans. Promenader där vi stannade och drack kaffe ur termos i vårsolen och försökte räkna hur många nya fräknar jag fått. Sällskapsspel mitt i natten. Provsmakning av nya chipssorter. Att försöka få plats att sova alla i hans etta.

På lördagen tog jag på mig mina bästa dansskor och vi hamnade på förfest i någons studentkorridor. En kompis till honom, som vi var där för att hälsa på, var där. Senast vi sågs kysste han mig som ingen annan någonsin gjort, så att det kändes som om jag gick sönder. Men på ett bra sätt. Tiden rusade förbi och allt var så himla roligt. Plötsligt skulle vi gå vidare och han höll min hand i sin. Vi drack öl, dansade och pratade politik medan vi stod ute i regnet och rökte. Och han kysste mig sådär igen, så att det kändes som om jag gick sönder. Innan klockan hunnit bli ett gick vi hem till honom, till hans 90-säng med prickiga lakan. Hans nakna hud mot min. Världen snurrade och jag var alldeles för hög för att vilja göra något annat än att känna värmen från honom, som om det skulle kunna tina upp det där som förfrusit inuti mig.

Jag vaknade med huvudet mot hans bröst. Utanför fönstret kvittrade fåglarna och solen sken, men vi låg kvar. Framåt tolv följde han mig tillbaka till min kompis på andra sidan staden och vi pratade om hur det skulle blivit om jag bott där och inte flera timmar bort. "Då skulle det nog blivit vi". Det var han som sa det, men jag höll med. Men istället kysste han mig en sista gång, sådär så att det kändes som om jag skulle gå sönder. Sen gick han hem till sig igen och jag satte mig i gräset och åt glass direkt ur förpackningen tillsammans med fina vänner.




1. via 2. unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0