jag har sönder dig, när du gör mig hel

Halloween och jag var helt klädd i vitt, från tårna upp till ögonen. Vitt, vitt, vitt. Och massor av glitter. Mitt röda hår och mina läppar i exakt samma nyans såg ut att lysa mot allt det vita. Satt i en soffa i vardagsrummet i en studentkorridor hos någon jag inte kände, i en stad där jag bara kände en enda person och drack billigt vin ur ett vinglas som hade halva foten avslagen.

På väg ut till någon nattklubb fastnade min klack säkert tusen gånger mellan kullerstenarna i trottoarerna. Jag vinkade åt liemannen och två blodiga änglar som vi mötte. Jag dansade och ljuset blinkade i takt med mina hjärtslag. Fastande med blicken i Dj:ens svartsminkade ögon. Han log och jag log. Det kändes som tiden stannade, eller så kanske det bara kände så för att klockan blev tre en extra gång när det blev vintertid. Vi pratade och pratade så fort vi fick chansen mellan låtbyten och coola övergångar. Han bytte bort den sista timmen med en kollega för att följa med mig hem, till en madrass på golvet hemma hos en kompis. Fast jag borde egentligen sagt: "Du, jag har pojkvän" eller "Nej, du kan inte följa med hem".


unknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0