some people wear their history like a map on their face

Satt hemma hos en kompis och drack vin och kollade ut över torget genom hennes vardagsrumsfönster. Nymålade naglar och lockigt hår. Sommarvärmen som kommit tillbaka och femton personer i en liten tvåa gjorde att det var jättevarmt trots att alla fönster var öppna. Skrattade, fyllde på glasen så fort de tog slut och lekte Jag har aldrig. Något skavde inuti. Låtsades som inget och log tills kinderna värkte. Blev för full. Blev för ledsen. Tog på mig jeansjackan och mina sandaler. Sa hej då. Fick en kram av han som egentligen träffar min kompis. "Ring sen om du inte vill vara ensam." En blinkning med ena ögat och hans hand som gled ner längs min rygg. Alldeles för långt ner. Smällde igen dörren och vinglade hem. Det skavde ännu mer inuti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0