let me know that i shouldn't give up just yet

Det hade blivit lördag igen och jorden skulle visst gå under. Jag hade en fin volangklänning på mig och satt hemma hos en kompis och drack smultronvin. Pratade om fina frisyrer på unga män, liseberg och om att känna sig tjock trots att man inte är det. Det blev varmt och vi satt ute på taket och såg på männsikor som gick hem, som grillade och promenerade hand i hand. Vi beställde pizza och satt kvar ute på taket och åt med händerna eftersom ingen orkade hämta bestik.

När solen gått ner gick vi in eftersom våra bara ben inte riktigt gillade den kalla nattluften. Jag satt i köket och kände mig ganska omotiverad. De andra var i vardagsrummet och dansade, pratade så högt att de skrek och lekte någon lek. Jag bjöd bort mitt sista vin och gick hem tillsammans med en kompis isället medan vi pratade om att skaffa barn med varandra på skämt. Klockan var inte ens ett. Satt på trappan hemma och rökte en sista cigarett innan jag gck in för att sova. Jorden hade inte gått under, fast just då hade det inte bekymrat mig om den faktiskt gjort det för allt kändes sådär hopplöst tomt.




1. via when you can't let go 2. via weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0