i taxin, i trappen, i hissen, i hallen jag faller

Lördagskväll med ruffsigt hår och fem lager mascara. Jag och tre tjejkompisar drack mjölkdrinkar med färska jordgubbar. spelade kort och pratade sådär som man bara gör när inga killar är med. När klockan blivit elva åkte vi till grannstaden, sista bussen hade gått så vi mutade ens lillebror med hundra kronor och en puss. Vi dansade och skrattade, han skulle inte ut sa han men plötsligt kände jag någon som kittlade mig i sidan. En puss och sen försvann han igen. Som om han varit en dröm.

Fortsatte dansa. Ibland kom han förbi och fuldansade lite eller sa några ord innan han gick vidare igen. Jag kände mig bortglömd och trodde att han inte var intresserad. Hans kompis sa att det var prrecis tvärt om, fast han själv aldrig skulle säga det rätt ut. När klockan blev två höll han mig ändå i handen och jag följde med honom hem, i baksätet på en taxi antydde han ändå att det var jag som gjort det värt att betala det dyra inträdet. Men han sa det inte rätt ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0