och genomskinlig grå blir jag utan dina andetag

Tog bussen till grannstaden, där han bor. Tiotusen fjärilar i magen. Han kom och mötte mig på stationen och log blygt. På ytterdörren stod fortfarande hans ex namn kvar bredvid hans efter flera månader. Jag blundade och gick in när han höll upp dörren för mig. Vi gick och handlade sen ihop och jag blev alldeles glad när vi mötte hans arbetskompis och han inte behövde förklara vem jag var. Som om han pratat om mig. Lagade mat medan vi pratade och skrattade åt allt möjligt, kanske mest för att vi båda var lite nervösa. Diskade ihop efteråt, krigade med handukar och kittlades. Satte på kaffe och drack till filmen om när Jönssonligan rånar Ikea som gick på tv. Vi hade båda två sett den förut och fastnade i olika samtalsämnen hela tiden istället för att titta. Jag missade sista bussen hem. Han sa att han kunde köra hem mig om jag inte ville sova där, men jag sa att det gick bra ändå. Vid ett gick vi och la oss. Han tog av sig sin t-shirt och gav till mig för att sova i. Den luktade av honom.

Vi kysstes för första gången och jag var säker på att något exploderade inuti när våra läppar möttes. Utanför fönstret åskade det, blixten lyste upp rummet och jag såg att han log. Vi låg tätt i en bred säng och det var varmt trots att balkongdörren stod öppen. Ihopflätade fingrar, kyssar i nacken och världens skönaste känsla i magen. Alarmet stod på 6:00 och vi bestämde oss för att sova. Några minuter senare kysstes vi igen. Bestämde att vi skulle sova och kysstes igen. Bestämde att vi skulle sova och kysstes igen. Klockan var tre innan vi kunde somna, med min kind mot hans bröst. Utanför smattrade regnet mot rutan.

När hans mobil ringde låg vi fortfarande tätt intill varandra. Vi gick upp och åt frukost innan han körde mig till centralen så att jag kunde ta bussen hem. Han skulle jobba. Innan jag gick ur bilen fick jag en kyss och även om vi inte sa något om det tyckte jag mig kunna se orden "jag tycker om dig" i hans ögon. För jag tror inte att det var inbillning.




1. via A Work of Fiction   2. uknown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0