sleep in peace when day is done and this old world is a new world

Lördagskväll på en kompis balkong, under varsin filt för att det var för kallt för nylonstrumpor trots att det inte ens hunnit bli augusti. Mitt emot hade någon fest och de skrek att vi borde komma dit. Vi satt kvar. Rökte cigarett efter cigarett och spelade kort under glada skratt. Vi förde noggran statistik över vem som vann och tävlade om att komma först till 50 vinster. Han skickade sms, men han var alldeles för full för att jag skulle kunna förstå dom. Kanske skulle dom inte ens till mig. Det var fuktigt i luften av dimma och man såg ingenting fråmåt halv två. Vi hade hade tappat bort oss i vinststatistiken och hade lagt bort kortleken. Istället satt vi och försökte komma på repliker ur gamla teaterpjäser vi spelat tillsammans och saknnde att stå på scen. När jag gick hem sen mötte jag en vinglig kille, som jag alltid brukar falla för när hans blick fastnar i min, utanför den nattöppna pizzerian. "Vet du hur jävla vacker du är? Och det säger jag inte bara för att jag är full." Han fick en kram och sen fortsatte jag hem i dimman. Jag kände att han följde mig med blicken tills min rygg försvann i dimman.


via weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0