you are my sweetest downfall

Avslutade helgen med tända ljus hemma hos mamma. Vi åt kladdkaka som var så kladdig att den fastnade på tallriken och drack jordgubste. Jag kollade min telefon ungefär tusen gånger och hjärtat hoppade över ett slag varje gång jag fått ett meddelande. Väntade på en ursäkt eller en förklaring, eller i alla fall ett hej. Men han struntade i mig och det är väl egentligen okej för vi har alltid bara varit varandras tidsfördriv. Jag är egentligen kär i hans kompis och jag antar att han vet det. Precis som jag vet att han gillar en tjej jag känner som redan har pojkvän, även fast han inte sagt det. Jag tog en bit kladdkaka till och det är nog sant som det sägs: att choklad hjälper mot brustna hjärtan. För han som jag tyckt om så länge hörde inte heller av sig. Fast det hade jag väl inte väntat mig heller. Men hoppats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0