you wanted my heart and i let you in you fucked up everything

En lördagskväll som egentligen skulle blivit den bästa på länge. Men som inte blev det. Inte alls. Lite för starka drinkar med katus- och limejuice på en kompis balkong innan vi åkte till grannstaden. Liveband och musik som man inte kunde låta bli att dansa till trots skavsår. Där i trängseln var han plötsligt, tillsammans med en annan tjej. Försökte förklara det för mig själv med att de bara var kompisar, men det fungerade inte och jag gick sönder. Han kom inte ens fram till mig; höll kvar sin arm runt henne och nickade bara mot mig. För fyra dagar sen kysste han mig.

Låtsades som inget. Drack en öl som någon bjöd mig på och dansade ändå med mina kompisar som kallade honom as. Stötte ihop med hans kompis som sa att han var en skitstövel. Tydligen hade han träffat henne enda sen midsommar. Samtidigt som mig. Svart framför ögonen. Svart inuti. Svart överallt. Fortsatte dansa med värkande fötter, med värkande hjärta.

När det stängde hämtade vi våra jackor. Han sa att det var kul att ses när vi hamande bakom varandra i kön, men jag svarade inte. Tog bara min jacka utan att ens se på honom och gick ut i regnet. Han ropade efter mig att de faktiskt bara var vänner. I väntan på bussen hem rökte jag upp ett halvt paket cigaretter, raderade minsta spår av honom på min telefon och svor. Såg hur han följde henne hem på håll.

På bussen hem fick jag ett sms från hans kompis. "Det är sant att dom bara är vänner, för hon vill inte ha honom. Kanske inte gör något bättre men nu vet du i alla fall." Vi skrattade åt honom, men egentligen kände jag för att gråta.




via weheartit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0