ooooh but when we start making fires we get ever so hot

Jag hade tre möten på jobbet innan det var dags för helg så jag tog pärmen med viktiga papper under armen, eftersom den är två centimeter för stor för att få plats i väskan, och gick iväg. Solen i ögonen och lite huvudvärk sen kvällen innan. Åt kvällsmat på restaurang ihop med fina vänner sen när klockan blivit sju och pratade om våren. Jag hade glömt min mobil hemma på köksbordet. Vi gick hem till en av dem och satt på hennes balkong och drack lite för starka drinkar medan vi såg solen gå ner bakom skogen. Jag hade bara ben och frös knappt alls. När klockan närmade sig tolv gick vi vidare till en spelning i folkparken, arm i arm mitt i vägen. Vår småstads enda småkända band spelade och alla kunde varenda textrad och var uppe och dansade.

Pratade med gamla klasskamrater och killar jag en gång kysst som om de vore allt jag någonsin velat ha. Kanske var det också så det kändes då. Vi knackade melodier på väggen mellan toalettbåsen och varje gång vi gick ut för att röka envisades vi med att klättra upp på en stor sten först. Det roligaste var att hoppa ner efteråt. När det stängde vid två fortsatte vi dansandet hela vägen hem och vi satt på mitt hallgolv och pratade om oralsex och böcker man läste som barn tills klockan blev morgon. Kollade mobilen och hade tre nya sms, men inget av dem var från honom. Och som vanligt tolkar jag det som att han inte är intresserad. Fan.


Julius Konttinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0