what do you do with the left over you and how do you know when to let go

Solsken, apelsinjuice, vindruvor och en bra bok. Som om av Ulrika Kärnborg. Rörigt, på gränsen till kaos, men ändå så himla fint. Om att falla sönder eller kanske om livet bara. Jag brände mig på axlarna, trots att jag noga smörjt in mig med solskyddsfaktor 30. Min ljusa och fräkniga hy gillar aldrig solen lika mycket som jag gör. På kvällen gick jag hem till en kompis, med mina nya sandaler, för att spela kort och jag förlorade hela tiden. Hon skulle jobba dagen efter så vi gick hem vid elva. Jag och en kille jag egentligen inte känner speciellt bra gick tillsammans. Luften började bli kall men vi hade mycket att prata om, allt från dåliga filmer till bältdjur och gymnasiematte. Trots att det blev en omväg följde han mig hem. Jag var inte trött, så jag satte på ugnen och bakade nötmaränger av några överblivna äggvitor och löste korsord medan de var i ugnen. Sen borstade jag tänderna och låg och vände mig i sängen tills klockan blev tre eller nått.


unknown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0