you're my river running high, run deep run wild

Lördagskväll med lockigt hår och nya strumpbyxor. Stod i köket på en fest där jag bara kände tre personer och drack söta hallondrinkar. Pratade om felskickade sms och att alla killar är dumma i huvudet, även fast det såklart inte är så egentligen. Det bara känns så hela tiden. Vi gick bort till stadens enda uteställe med uppknäppta jackor i vårvärmen. Dansade, dansade och dansade lite till. Efter stängning köpte vi pizza och satt i en park utan att frysa allt för mycket.

Borde gått hem men hamnade på efterfest. Träffade en kille som fick det att kännas bra när han satt nära mig i soffan. Mycket äldre än mig och med ett gulligt skratt. Tydligen var det hans hus vi var i. Det var någon film på tv:n som visst skulle vara bra, men jag lyckades inte koncentrera mig. Letade efter en filt och han hjälpte mig. Vi hånglade mot garderobsdörren i hans gästrum, sådär hetsigt som i filmer. Hans andetag mot min hals och händer innanför kläderna. Vi plockade fram filten och gick tillbaka ner för trappan medan vi kysstes lite till.

Satte oss nära varandra i soffan tillsammans med de andra. Kysstes lite i smyg. Blickar som sa vad som skulle hända. Filmen stod fortfarande på och alla de andra tittade. Framåt tre smög vi iväg utan att någon verkade lägga märke till det. Men jag antar att de hörde vad vi gjorde. Fortfarande var det som i en film. Jag var inte alls kär, men jag kände mig levande. Efteråt bytte vi nummer och jag gick hem. Vi pratade om att ses igen och jag ville inget annat. Han fick på något konstigt sätt mig att känna mig hel, eller kanske fick han mig bara glömma bort allt annat med sina andetag som gjorde mig snurrig. Trots att han var femton år äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0