om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt

Kaffedrinkar med grädde, en uppdrucken och en utspilld på golvet. Skratt till gamla festbilder från tiden innan studenten. Vi vandrade vidare i slasket mot det enda utestället som finns här och som alla går till, men ingen egentligen gillar. Musiken var för hög för att beställa cider utan att peka och det var mycket folk. Sådär så att det var trångt och nästan omöjligt att dansa. Jag såg honom i vimmlet, men tror inte att han såg mig. Mest för att jag inte ville träffa honom efter alla uteblivna sms. Ville inte få kvällen förstörd. Men jag rökte cigarett efter cigarett och hoppades på att han skulle se mig. Det gjorde han inte. Vid stängning höll jag fast vi någon utan namn, men med en randig tröja och fina ögon. En bit bakom stod han med en annan tjej under armen och det sved i hjärtat. Det regnade ute. Precis som det skulle ha gjort om allt hade varit en film. Lämnade han med de fina ögonen kvar utanför entrén och gick hem med en tjejkompis istället. Efter att vi gått åt olika håll såg jag hans långa gestalt skynda hem med jackan uppdragen i halsen. Och han var ensam.




weheartit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0