i've found the cure for a broken heart

I kön på Ica såg jag hans lockar bakom mig, sådär lite i ögonvrån. Fortsatte plocka upp varorna ur korgen. Äggen sist så att de inte skulle riskera att gå sönder. Precis som jag skulle gjort om han inte var där. Drog kortet och skrev på med darrande hand. Missade hälften av bokstäverna i efternamnet men annars var allt som det skulle varit om han inte stod tre meter bort. Med sin nya flickvän. Koncentration. Packade ner i min vanliga tygkasse. Fortfarande äggen sist. Koncentration, koncentration. Kollade kvittot. Mötte sen snabbt hans blick som om jag inte ens lagt märke till honom tidigare. Han höll sin hand på hennes axel. Precis så som jag visste att han bara gör när han vill låtsas att något är bättre än det är. Vände mig om och gick och då kändes allt bra. Det var precis som vanligt, det spelade ingen roll att han stod tre meter bort med hon som tydligen var bättre än jag. För jag kommer träffa någon så mycket bättre. När jag gick hem kändes det verkligen så och det gör det fortfarande. Jag tror det kallas att ha gått vidare.



weheartit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0