har sprungit ända sen barnsben från allt jag egentligen var jag sprang snabbt

Var förkyld och hade pulserande huvudvärk. Men ville inte stanna hemma så jag tog alldeles för många alvedon och tog bussen till jobbfesten. Badade badtunna och skvallrade. Råkade hamna bredvis mitt exs storebror som jag i hemlighet kysste en gång när vi fortfarande var tillsammans. Eller kanske några fler gånger om jag ska vara ärlig. Hans hand vilade på mitt lår under ytan och jag tror inte att någon märkte. Åt världens godaste buffé. Lekte spexiga lekar med med utklädningskläder och utsåg årets roligaste misstag. Jag kom två för att att ha lyckats startat brandlarmet två gånger på en vecka. Och legat med en av brandmännen, men det stod som tur var inte på någon nomineringslapp eftersom ingen vet det. Inte ens mina närmsta kompisar. Dansade ut granen. Åt citrontårta med gaffel eftersom det inte fanns några skedar. Bytte julklappar som som vi inte önskat oss mot något som någon annan inte heller önskat sig. Förståligt! Stod utanför och rökte tillsammans med chefen. Råkade få skjuts hem av honom, mitt exs storebror, och innan vi kunde lämna parkeringen där vi var på festen var vi tvugna att vänta på att imman skulle försvinna från rutorna. Allt jag kunde tänka på var Titanic.

Hemma igen bäddade jag ner mig under två täcken och skickade ett god natt sms med tre hjärtan i till han som enligt facebook är min pojkvän. Som om tre hjärtan förändrar någonting.


via words can only do harm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0