i haven't been gone very long but it feels like a lifetime

Har tillbringat några dagar i Stockholm. Suttit på uteserveringar och druckigt rött vin och rökt för många cigaretter i höstsolen. Promenerat längs vackra gator och i trånga gänder där jag skulle vilja bo. Bränt tungan på varm soppa, men använt det som en ursäkt för att kyssa en främande ung man med bruna ögon och en brytning jag låtsades var fransk. Suttit på sovrumsmattan och bläddrat i tidningar med fina bilder. Träffat inspirerande personer och pratat om meningen med livet, utan att komma fram till något såklart. Precis som vanligt. Provat klänningar som egentligen var alldeles för dyra. Ätit god mat på en restaurang där det kändes som om man satt i någons vardagsrum, kanske för att servitören så ofta satt bredvid mig i soffan och pratade om hur solen höll på att gå ned utanför köksfönsret. Han visade mig sen och det var verkligen vackert mot de gula höstlöven. Druckigt mer vin. Legat uppe halva nätterna och skrattat till vi blev hesa. Så himla fint alltihop!


via weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0