i want the trumpets and violins to play i want revolvers and adrenaline today

Lördagskväll och jag satt och drack billigt vin ur ett grönrandigt dricksglas i en studentkorridor. Skrattade, spelade spel och pratade på fem olika språk i en konstig blandning. En kille som studerade affärsjuridik visade mig det ena trolleritricket efter det andra och hans skicklighet gjorde mig tokig. "Arbetsmarknaden är inte lika bra för trollkarlar, tyvärr." Någon spelade gittarr och vi hade allsång, lite falskt men ändå fint. När vi gick ut för att röka på balkongen hamnade jag i trollkarlens knä. Vi kom fram till att vi borde bli bästisar, för att vi var de enda på festen som knappt kände någon. Bytte nummer och skrev Bästis istället för våra namn, pratade om sex och fes inför varandra. Sen parade jag ihop honom med min kompis och gav honom en lycka-till-kram som bästis.

Lagom när mitt vin var slut var det dags att gå vidare. Det regnade och vi stannade halvägs för att torka till lite och äta hamburgare. Det var nästan ingen kö dit vi skulle, men redan mycket folk där. Vi dansade och tappade bort varandra i trängseln. Jag träffade några kompisar till en kompis kompis och vi pratade lite. Plötsligt var alla bort igen utom en kille, vi stod kvar och pratade tills vi blev trötta i fötterna. Inget mer än blickar och ord. Hans andedräkt mot min kind, när vi lutade oss nära för att höra över musiken, gav mig fjärilar i magen. Vid stängning följde han mig till min buss tillbaka hem, jag fick en kram och han lovade att höra av sig. Jag trodde inte på honom. Träffade min kompis på bussen, utan trollkarlen. Killar är ändå inget att ha resonerade vi och avslutade en fin kväll med att dela på en tablettask hon hann köpa innan bussen gick.




via weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0