i see you everywhere around i hear your voice in every sound

Satt i en park och såg solen gå ned bakom hyreshuset där jag i höstas brukade vakna alldeles för många söndagsmorgonar. Tre trappor upp. Jag minns fortfarande lukten i trapphuset: curry och plast. Vi träffas fortfarande ibland han och jag, men han har klippt sig och tydligen träffat någon. Jag såg att det lös i hans sovrumsfönstret, det femte från vänster. Saknade plötsligt hur han brukade se på mig, som om jag var viktigt.

Vände ryggen mot hans hus, honom och alla minnen. Jag och några kompisar hade köpt glass, en Ben & Jerrys smak ingen av oss testat förut. Vi åt direkt ur burken med rosa plastskedar. Skrattade, pratade om gånger vi gått vilse och tävlade om vem som hittade flest chokladbitar i glassen. När det var mörkt började vi gå hemåt, men stannade på vägen för att gunga.


via weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0