here's me with a big smile, here's me about to crack give me a push and watch me fall

Varje natt ligger jag vaken och stirrar i taket i flera timmar innan jag lyckas somna. Jag läser böcker, gamla smskonversationer, skvallertidningar eller vad som helst bara för att få tiden att gå och ögonlocken att bli tunga. Egentligen är jag jättetrött. I natt hann jag läsa ut hela Rebell med frusna fötter av Johanna Nilsson. Jättebra, precis som alla hennes böcker, om att försöka hitta någon mening i allt kaos. Och igår Annie Proulux novellsamling där Brokeback Mountain finns med.

Sömnlösa nätter ger mig för mycket tid att tänka. På att han inte hör av sig lika ofta som förut, varför han är taggad i sju nya bilder tillsammans med en annan tjej som är sötare än jag och att det är en månad sen vi sov ihop senast. Men allra mest på att jag säkert kommer att bli ensam igen, att han inte vill ha mig.


unknown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0