all i know is there's something new this year i don't know much, but there's something new coming near

Sista dagen på 2010. Jag hade på mig en reaklänning för 100 kronor som fladdrade roligt när jag hoppade, så jag var tvungen att göra det hela tiden. Vi hade knytkalas och drack bål, som mest var vin med lite frukt. Vi lekte lekar, skrattade och försökte tränga ihop oss allihopa i en soffa för fyra. Men det gick sådär, bara tio fick plats. Det var fruktansvärt halt ute och när vi var ute för att röka halkade jag och en kompis bror i en snödriva. Eventuellt råkade han kyssa mig då, men vi skrattade bort det och sa att det aldrig hänt. Sen kysstes vi igen.

Vid tolvslaget ösregnade det och jag drack champagne ur ett trasigt plastglas. Mitt hår såg antagligen hemskt ut men när det blixtrade fyrverkerier omkring mig så glömde jag det. Eller brydde mig inte. Vi gruppkramades och skrek "Gott nytt år!" så högt vi kunde, sen flydde vi tillbaka in för att slippa regnet.

Singstar, ostbågar och filtar för att bli varma igen. I kylskåpet hittade vi efterrätten som vi glömt bort att äta. Men cheesecake runt ett smakade ovanligt gott. Jag låg på ett golv, bara för att jag ville och någon blandade en drink med wasabi i. Den smakade oväntat bra. Vid tre fick alla, som fortfarande var kvar, plats i soffan och vi pratade och pratade. Om allt, men ändå mest om ingenting. När det nästan var morgon igen reste vi oss och gick hem. En bra start på ett år som kommer bli så bra. Det måste det bara bli. Gott nytt år!


unknown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0