jag drömmer om nån som är lika dum och naiv som mig

Det var fredag och solen sken stundtals, mellan glimtarna av blå himmel och vårväder så spöregnade det. Det haglade till och med lite ibland. Men framåt kvällen försvann molnen utan att komma tillbaka och jag gick hem till en kompis för att grilla. Egentligen skulle han med leendet som alltid får mig svimfärfärdig dit, men han kunde inte sen. Fan. Det blåste jättemycket så vi tog med oss maten in. Tränge ihop oss femton personer runt ett litet köksbord. Jag drack sommarcider med passionsfruktsmak och smultronvin för att få den rätta vårkänslan. Utanför fönstret gick solen ner och vi spelade uno, förloraren fick dricka och framåt elva vinglade vi iväg till det där utestället som finns här. I garderoben stod systern till han som jag träffar ibland och som egentligen är för gammal för att det ska funka. Hon som kom på oss förra helgen.

- Jag känner igen den där jackan.
- Inte vet jag.
- Jo, jag vet och du vet också.

Hon gav mig en nummerlapp och log lite åt att jag rodnade enda ner på halsen. Hoppades att hon inte skulle ha kommit ihåg det eller i alla fall låtsas som inget. För både jag och han insåg då att det nog inte skulle bli något seriöst. Vi var för olika. Jag gick vidare, dansade lite trots att det var både dålig musik och lite folk. En kompis mötte killen hon nästan varit tillsammans med men som valde en annan tjej och grät. Inlåsta på toaletten skrek vi att alla killar var dumma i huvudet och sen gick vi hem nästan allihopa. För just då trodde jag att alla killar verkligen var det. Tror nog kanske fortfarande det. I alla fall dem jag träffat, som jag hoppats ska vilja ha mig på riktigt istället för ensamma nätter när det är tråkigt att sova själv.

Vi lagade egen pizza med champinjoner och fetaost. Sjöng singstar men det slutade med att jag somnade i soffan. Vaknade med nackspärr vid elva, fortfarande i samma soffa med fem andra. Vi kokade ägg och rostade bröd till frukost, efter att vi diskat alla de glas som täckte diskbänken. Innan jag kommit hem hade klockan hunnit bli fyra.




1. via watch me make you hate me    2. via Fcuk It. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0