himlen lär inte hålla det emot dig baby

Drack vin hemma hos en kompis och försökte spela något spel, men vi glömde bort regelerna mellan samtalsämnen som kärlek och nakenkaniner. Fredagskvällen rusade förbi och egentligen skulle han jag träffar komma dit, han som fyllde trettio förra veckan. Fick ett sms om att han hade huvudvärk men att han saknade mig. Jag gick hem till honom, till hans grönmålade hus med en sned postlåda framför. Han hade krypit ner i sängen men lämnat dörren öppen så att jag kunde komma in. Vi såg någon konstig film på tv:n innan vi la oss. Hans arm runt mig och en andedräkt i nacken som mumlade något som kanske kunde vara ett jag tycker om dig. Kanske nått annat. Han fumlade med spännet i min bh och vi skrattade när han lyckades fastna med tummen istället för att få upp det. Lite för trötta båda två så vi tog det lugnt. En nyckel i ytterdörren. "Shit, jag glömde att jag lovade min syster att hon kunde sova här i natt." Hans syster som är lika gammal som jag. Som jag brukar träffa ibland på nån fest och som inte vet att jag träffar hennes bror.

Vi drog igen sovrumsdörren och gömde oss under täcket. Hörde hennes steg i gästrummet medan vi försökte låta bli att fnissa. Eller kyssas så att det skulle höras. Somnade medan han strök mig över kinden. Klockan hade hunnit bli tio när vi vaknade igen, men vi låg ändå kvar i värmen under täcket lite till. Mitt huvud mot hans bröst och hans fingrar som pillade i mitt hår. Hon åt frukost på undervåningen. Hörde hur dörren smällde igen sen och jag tog på mig och tänkte smita ut utan att behöva träffa henne, han behövde ändå jobba. Pussade honom hej då, gick ner för trappan och rundade hörnet mot gatan. Hon hade bara varit och handlat tydligen för hon kom gående precis mot mig med en icakasse. Fast hon kunde ju inte veta vart jag varit, tänkte jag. Hon kollade konstigt ändå och jag kom på att min jacka, mina skor och min väska stått i hallen hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0