jag kan höra musiken du gav mig i natt så här lät det medan ångesten kom ikapp

På söndagskvällen hade jag fortfarande en konstig känsla av tomhet i bröstet. Kanske för att han inte hört av sig, som jag hade hoppats. Blev osäker på om det ens hänt på riktigt. På nattduksbordet låg två kvarglömda enkronor och ett halvt kondompapper. Orkade inte städa bort det. Ville inte heller. Tog en promenad med en kompis, en runda som går över ängar, genom skogen och förbi vattendrag. Så himla vackert i solnedgången.

Gick hem till en annan kompis och grillade i mörkret. Satt och pratade tokigheter och rökte cigarett efter cigarett till långt in på natten. När jag gick hem och la mig någon gång efter två luktade min kudde inte ens av honom. Tittade på nattduksbordet; två enkronor och ett halvt kondompapper som vi glömde slänga. Fortsatte hoppas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0