fill the hollow with a heart give it some kind of meaning

Släktmiddag ute i solen, fast jag fick sitta i skuggan istället för att inte bli ännu rödare. Efter tårtan bytte jag till mina finaste skor och gick hem till en kompis. Klockan var efter åtta men det var fortfarande varmt i luften. Drack smultronvin, dansade fuldans och spelade något konstigt spel som slutade med att jag fick dricka hela tiden. När solen nästan helt gått ner stod jag ute på trottoaren och rökte barfota, tillsammans med han som fick mig att falla sönder i tusen bitar när han log bakom molnet av rök mellan oss. Min rygg mot husväggen. Hans arm runt min midja. Andetag som blandades. "Men ikväll vill jag hellre vara med min killkompis när han kommit från Malmö än att vara med dig." Jag dog. Jag dog och han kysste mig och gick upp igen.

Drack mer, skrattade lite för högt hela tiden och log mot honom med en blick jag hoppades sa att jag inte brydde mig. Men nog egentligen sa att jag inte ville ha någon annan. Inte då. Inte någon annan gång. Någon hade tappat ut en hel burk salt i lägenheten och det var som en strand. Hamnade i trapphuset tillsammans med en man jag en gång i tiden var på släktkalas ihop med. Mitt ex och hans ex var syskon. Vi pratade utan att egentligen få något sagt, men han fick ändå tiden att gå utan att det blev tråkigt. Och hans hand mot min kind fick mig inte att explodera, men det kändes i alla fall i magen. Så vid två gick vi tillsammans, bara gick. Inget mer. Jag fick en kram och ett vi ses. Gick hem med ett hål i klänningen jag inte kom ihåg hur jag fått och somnade direkt. Trots allt var det en jättefinkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0