men ibland när jag ska sova minns jag en andedräkt i nacken bara

Killen jag skulle träffa igår blev sjuk. Istället för att hoppas att han ska krya på sig så står jag framför spegeln och ser alla fel hos mig. Allt som kan fått honom att stanna hemma, även fast han aldrig träffat mig innan. Mina knän är sneda, min mage är lite bullig och min nacke är knotig. Det är svårt att se sig själv som något fint när alla man träffar behandlar en som om man inte betydde något alls.

Fast kvällen blev fin ändå. Fula 3D glasögon som aldrig ville sitta kvar på näsan. Popcorn med kanelsmak, som vi åt när filmen var slut i bilen på väg hem istället för till den blodiga filmen. Kassörskor med namnskyltarna upp och ned. Det är tur att mina vänner är fina i alla fall. Otroligt fina! 



via heartshapedbruises


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0