another day goes by another year will follow i'm waiting for tomorrow

Snön regnade bort och blev till smutsiga pölar på trottoarerna. Jag hade nya skor som skavde lite på hälarna men som i alla fall inte läckte in, som de gamla gjorde. Kortspel, vin och drinkar med ekologisk apelsinjuice. Någonstans försvann mina vantar men jag dansade mig varm på den här hålans enda uteställe. Vingliga steg. Jobbiga händer som ville mer än dansa men som inte verkade förstå ett nej. "Rör inte min flickvän!" En kyss av en av mina bästa kompisar och han verkade nästan förstå att jag inte ville. Kvällen slutade bättre sen, med flötig pizza och virriga samtal. Långt bort från hans händer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0